Пошук
новини в блоках
Надзвичайні події | |
![]() | |
АДМІНІСТРАЦІЯ ПОЛТАВСЬКОГО ЦЕНТРАЛЬНОГО РИНКУ НЕ ХОЧЕ ГОВОРИТИ ПРО ПОЖЕЖІ |
Політика | |
![]() | |
Полтавської мерії треба брати приклад з Одеської |
Україна і світ | |
![]() | |
Двійник Енштейна працює таксистом в Нью-Йорку |
Суспільство | |
![]() | |
САЛАТ «ОЛІВ'Є» ОЧОЛИВ ТОП ПЕРЕДНОВОРІЧНИХ СТРАВ ПОЛТАВЧАН |
Скандали | |
![]() | |
НА САККО ПРОДОВЖУЮТЬ БУДУВАТИ АВТОЗАПРАВКУ |
Спорт | |
![]() | |
Как проходят новогодние каникулы полтавчан: велосипедисты открыли сезон 4 января (фото) |
Культура | |
![]() | |
Педагоги стали кращими «Студентами року – 2012» |
Люди | |
![]() | |
Людмилі Гурченко 12-го листопада виповнилося б 77 років |
Авто | |
![]() | |
Ціни на бензин можуть знизитися |
Офіційно | |
![]() | |
Дітей реєструють безкоштовно |
Главная » Статьи » Політика » Політика |
Як влада маніпулює людьми
![]() 1. Відволікання уваги. Основним елементом керування суспільством є відволікання уваги людей від важливих проблем і рішень, прийнятих політичними та економічними правлячими колами, за допомогою постійного насичення інформаційного простору малозначущими повідомленнями. Прийом відволікання уваги дуже важливий для того, щоб не дати громадянам можливість отримувати важливі знання в галузі науки, економіки, політики. «Постійно відволікати увагу громадян від справжніх соціальних проблем, перемикаючи їх на теми, що не мають реального значення, можна домагатися того, щоб громадяни постійно були чимось зайняті, й у них не залишалося часу на роздуми. З поля - в загін, як і всі інші тварини. 2. Штучно створювати проблеми, а потім пропонувати способи їх розв’язання. Данний метод також називається «проблема-реакція-рішення». Створюється проблема, якась «ситуація», розрахована на те, щоб викликати певну реакцію серед населення, з тим, щоб воно само зажадало вжиття заходів, які необхідні правлячим колам. Наприклад, можна навмисне допустити розкручування спіралі насильства в містах або організувати криваві теракти для того, щоб громадяни зажадали прийняття законів про посилення заходів безпеки та проведення політики, що обмежує громадянські свободи. Або: викликати економічну кризу, щоб змусити прийняти як необхідне зло порушення соціальних прав і згортання роботи міських служб. 3. Спосіб поступового застосування. Щоб домогтися прийняття будь-якого непопулярного заходу, досить впроваджувати його поступово, день за днем, рік за роком. Саме таким чином були нав'язані принципово нові соціально-економічні умови (неолібералізм) у 80-х і 90-х роках минулого століття. Зведення до мінімуму функцій держави, приватизація, невпевненість, нестабільність, масове безробіття, заробітна плата, яка вже не забезпечує гідне життя. Якби все це відбулося одночасно, то напевно привело б до революції. 4. Відстрочка виконання. Інший спосіб продавити непопулярне рішення полягає в тому, щоб представити його в якості «болючого і необхідного» й домогтися в даний момент згоди громадян на його здійснення в майбутньому. Набагато простіше погодитися на будь-які жертви в майбутньому, ніж сьогодні. По-перше, тому що це не відбудеться негайно. По-друге, тому, що народ у масі своїй завжди схильний плекати наївні надії на те, що «завтра все зміниться на краще» і що тих жертв, яких від нього вимагають, вдасться уникнути. Це надає громадянам більше часу для того, щоб звикнути до думки про зміни і смиренно прийняти їх, коли настане час. 5. Звертатися до народу як до малих дітей. У більшості пропагандистських виступів, розрахованих на широку публіку, використовуються такі аргументи, персонажі, слова й інтонація, начебто мова йде про дітей шкільного віку із затримкою в розвитку або розумово неповноцінних індивідів. Чим сильніше хтось намагається ввести в оману слухача, тим більшою мірою він намагається використовувати інфантильні мовні звороти. Чому? «Якщо хтось звертається до людини так, як ніби їй 12 або менше років, то в силу сугестивності, у відповіді чи реакції цієї людини, з певним ступенем імовірності, також буде відсутня критична оцінка, що характерно для дітей у віці 12 або менше років. 6. Робити наголос на емоції в набагато більшому ступені, ніж на роздуми. Вплив на емоції являє собою класичний прийом, спрямований на те, щоб заблокувати здатність людей до раціонального аналізу, а в результаті й узагалі до критичного осмислення того, що відбувається. З іншого боку, використання емоційного чинника дозволяє відкрити двері в підсвідоме для того, щоб впроваджувати туди думки, бажання, страхи, побоювання, примусу або стійкі моделі поведінки. 7. Тримати людей у невігластві, культивуючи посередність. Домагатися того, щоб люди стали нездатні розуміти прийоми та методи, використовувані для того, щоб ними керувати й підкоряти своїй волі. «Якість освіти, що надається нижчим суспільним класам, повинна бути якомога більш жалюгідною та посередньою з тим, щоб невігластво, яке відділяє нижчі суспільні класи від вищих, залишалося на рівні, який не зможуть подолати нижчі класи. 8. Спонукати громадян захоплюватися посередністю. Впроваджувати в населення думку про те, що модно бути тупим, вульгарним і невихованим. Наприклад, стежити за шоу-бізнесом. 9. Посилювати почуття власної провини. Змусити людину повірити в те, що тільки вона винна у власному нещасливому становищі, а нещастя відбуваються за браком її розумових можливостей, здібностей або докладених зусиль. В результаті, замість того, щоб повстати проти економічної системи, людина починає займатися самознищенням, звинувачуючи в усьому саму себе, що викликає пригнічений стан, що приводить, в числі іншого, до бездіяльності. А без дії ні про яку революцію й мови бути не може. 10. Знати про людей більше, ніж вони самі про себе знають. Протягом останніх 50 років успіхи в розвитку науки привели до утворення дедалі більшого розриву між знаннями простих людей та відомостями, якими володіють і користуються панівні класи. Ноам Хомський - американський лінгвіст, філософ, громадський діяч, автор книг і політичний аналітик. Заслужений професор мовознавства в Массачусетському технологічному інституті й один із видатних діячів науки XX століття. Його фундаментальні праці в галузі теорії мовознавства та науки пізнання отримали визнання в науковому та викладацькому співтоваристві. ПАНН
| |
Всего комментариев: 1 | |
| |